13 juni In de regen - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu 13 juni In de regen - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu

13 juni In de regen

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Juni 2014 | Canada, Revelstoke

De lucht zag er grijs en onheilspellend uit toen wij in het motor motel gingen ontbijten. Prachtige Harley Davidsen motoren stonden geparkeerd achter onze Mustang. Wat een plaatje. En dan bedoel ik niet de man die met zijn blote, dikke, tattoo buik en armen met vlassig haar de ontbijtkamer net uitliep. Het ontbijt was sober; boterhammen en muffins.
(Dus konden we met een gerust hart voor de lunch broodjes met smoked sausages eten).
Met het dakje open redden we met goede moed weg maar de temperatuur zakte al vrij snel met 4 graden. De lucht trok helemaal dicht boven ons hoofd. Jammer. De hele dag heeft het af en aan geregend.
We hadden een rij-dag op het resischema staan van Kamsloop naar Revelstoke.

De goederentreinen in dit land rijden overal met hun vele vrachten. Poeh, wat een lange treinen zijn dat. Ik heb geklokt (15 minuten lang naast de trein gereden met 100km per uur) en Rick heeft uitgerekend dat deze trein 7 kilometer lang was!
Langs de vele wijngaarden rijden we de bergen tegemoet.
Sorrento en Shuswap laten we achter ons.
We zien nog een " D Dutchmen Dairy" in het stadje Sicamous. Grappig, Hollanders zettelen zich ook overal. Zelfs in the middle of nowhere.

We volgen een stuk de Eagle river met zijn mooie bergen en natuurschoon. Om half een komen we aan in Revelstoke en worden begroet door een grote Rottweiler in een achterbak van een Ram nogwat 4x4. Zo'n hele grote bak die hier maar 20.000 dollar kost zagen we vanmorgen toevallig op de Canadeze tv. Dat zijn even hele andere prijzen dan in ons Europa!
Ondanks het vroege tijdstip rijden we niet door. We besluiten hier te overnachten. The Powder Springs Inn is niet duur (70 dollar/47 euro) en voorzien van een koelkast en tv. Helaas bij aankomst zagen we geen koelkast. De man bij de receptive vertelde dat niet alle kamers deze hadden, maar hij had een oplossing. Hij kwam zelf een koelkast brengen. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, droeg hij dat ding de kamer in. Service heet zoiets.

Na de fantastische hotdog lunch, die we op de kamer genuttigd hebben, gingen we toen het even droog was ons eerste National Park bezoeken. Beren? Joehoe!
We hebben een National Park jaarpas aangeschafd. Leuk he? Maar geen beest gezien en ik hoorde hier niet eens vogels.......best vreemd. Tja, ik zou daar als beer dan ook niet gaan wonen. Wel heb ik heel erg mooie foto's van de rotsen, de uitgehakte weg, de puur natuur stenen, gemaakt. Heel cool vind ik dat die stoere rotsblokken.
We hadden halverwege de berg (we mochten niet verder grrr) een super uitzicht waar we tig foto's van hebben gemaakt. We zagen Revelstoke liggen met de Columbia River, de railway en de drie bruggen waarvan we er nu 2 hebben overgestoken.

Na een bezoek aan de nabij gelegen dam reden we door naar ons avondeten bij Denny's. Beiden geen frites genomen. Ik had een senior (scheelt calorien) schnitzel, met broccoli en bruin witte rijst. Rick had een Bourbon Chicken Skillet. Soort kip met zoete glazuur, rode aardappeltjes en groente.
Door de regen reden we daarna naar de Cooper's Food supermarkt voor onze kleine boodschapjes.
Weer later arriveeerden wij bij de Family Laundry waar niemand aanwezig was. We hebben een wasje gedraaid net als in " Friends" dat de verlegen Ross de mooie Rachel leert hoe zij moet wassen en voor zichzelf moet opkomen en hij zijn hoofd stoot aan de wasmachinedeur en komisch languit achterover valt, wanneer Rachel hem spontaan op zijn voorhoofd zoent hihi. Een aflevering van seizoen 1 " Laundorama" heet ie geloof ik, geweldig humoristische aflevering.
Ik zat in de Laundry al wachtende op de was te lezen in het plaatselijke suffertje. In het regionale krantje stond: " Huswap sharp shooters......" ik breek mijn tong als ik dit een paar keer hardop moet zeggen. Jullie ook? ;-)
Ik las op een andere pagina de verklaring waarom onze navigatie de weg niet kende van de Tsawwassen terminal van de ferrie naar highway 1. Die snelweg was net aangelegd in 2013. Weer iets wijzer geworden.

Nu zit ik al typende aan de Hershey's Cookies 'n' Crème bar en thee. Dat mag omdat Nederland gewonnen heeft met 5-1! Zelfs Rick vond deze score bijzonder. Hoeraaaaaaaa :-)
Prettig weekend :-)

  • 14 Juni 2014 - 20:59

    Henk En Marga:

    Ben ik weer hi hi.

    Henk zegt "gelukkig stond je niet voor een overweg te wachten met die trein", alhoewel een kwartiertje
    zegt niet veel daar geloof ik.

    We kennen die aflevering niet van Friends maar zoals jij het verteld lijkt het me reuze grappig!
    Wat betekent "Huswap sharp shooters?"

    Yeah Nederland gewonnen !!!!!

    Kussssss Marga en Henk

  • 14 Juni 2014 - 23:19

    Ursula:

    Hoi moppie
    eens kijken of het lukt?!

    leuk hoor die verlagen, net of je ons allemaal meeneemt :-)
    Ben erg benieuwd naar de foto's bij de verhalen!
    leuk als je ze meeneemt of als ik bij jou kom........

    Volgens mij heb je je roeping als schrijfster misgelopen. ........

    Hier in Nederland ook al lang mooi en warm weer......zelf te warm geweest op sommige dagen pfff

    Ja dat was een wedstrijd gisteren....1/5 en mooie doelpunten! Facebook staat er vol van ;-)

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.....jammer van de beren.......dat wil je dan ook zien als je zo dichtbij bent toch?!

    Morgen drukke vaderdag.....hier bij mijn schoonvader en bij mijn paps! Ik ga slapen.......truste

    veel liefs xxx

  • 15 Juni 2014 - 01:00

    Ursula:

    De 15 de dus mop hartelijk gefeliciteerd!!! Fijne dag xxx

  • 16 Juni 2014 - 06:42

    Daphne :

    Dank je wel Ursula voor je felicitatie en reactie op mn blog leuk hihi.
    Knuffie DX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 7672

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 31 December 2014

2014 juni - 3 weken Canada

Landen bezocht: