8 juni in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu 8 juni in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu

8 juni in Vancouver

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Lekker om niet meer midden in de nacht wakker te worden. Oftewel de jetleg is inmiddels geheel overwonnen. We hebben een echt zondag lazy day gevoel en gaan rustig aan douchen, mijn haar wassen met een masker i.p.v. mn shampoo voor de 2e keer (goh wat zit mijn haar toch slap...ow dit is een proefje van een masker hahhaha)... Oog make up opdoen (Rick niet hoor) en gezellie whats appen met Nederland met Alexa en Geer, tot onze magen gaan roepen.

Na enig internet speurwerk van Rick komen we een paar blokken verder terecht bij een echte dimer gerund door Chinezen.
Calgary zat vol met mensen uit India (ook veel werkend in de toeristische sector) en hier in Vancouver zijn dat mensen uit Azie die het straatbeeld vormen.
Het eten was heerlijk, goedkoop en de inrichting echt leuk ouderwetse, zoals je dit in Amerika ook bij de diners ziet. Jammer dat ik mijn ontbijt 10 minuten later kreeg als Rick ;-)

Wandelend terug naar het motel en de auto gepakt om van zuid naar noord te rijden. We gaan op een Pinkster zondag naar het Vancouver Aquarium. Hmm, misschien niet de allerslimste zet gezien de drukte in Stanley Park. Niemand kan zijn auto kwijt hier. Gelukkig heb ik lucky Rick bij mij en rijden we een paar rondjes om vervolgens voor de ingang een plek te bemachtigen. Parkeren kost hier geld dus gokken wij op ruim 2 uren verblijf in het aquarium.
Dat was net genoeg om de show met de dolfijnen en otters te zien. Voor de show van de baluga's waren we net te laat dus massa mensen voor mijn neus. Toch een paar foto's gescoord van deze witte reuzen.
Een verdieping lager was ook een beleving. Onder water naar de beesten kijken is ook lleuk. Ik heb een van de dolfijnen nieuwsgierig kunnen maken zodat zij voor mij kwam zwemmen en mij recht aankeek om te checken wat voor mens ik was.
De interesse duurde lang genoeg om een paar super foto's te schieten. Wat cool. Wat een schatje. Deze dolfijnen hadden veel zwart rond de bek, op de rug en aan de flippers. Prachtige beesten.

De wilde otters zijn mijn absolute favoriet. Ik heb daar 45 minuten gestaan in de brandende zon. Wat zijn ze adorable. Het vrouwtje van 8 jaar wist al dat het bijna voedertijd was (door de toeristen worden ze dan gevoerd) dus was haar vacht en snoetje helemaal aan het poetsen. De jongste dame van 1,5 jaar jong was druk in de weer met haar frisbee en iedereen nieuwsgierig aankijken. Ik smolt. Rick ook, maar dan van de zon en ging de kikkers, slangen en kwallen bewonderen. Beiden dus in goed gezelschap.

In het souvenirs winkeltje heb ik mijn koelkast magneetje gekocht (ik moet nog een koelkast kopen maar enfin...) van 2 ottertjes op de rug in het water. Ze houden elkaars handje vast. Oh sooo cute!
Sorry ben erg van het liken van dieren hihi...

We gaan verder. Het werd tijd om naar Third Beach te rijden in Stanley Park. Weer parkeergeld betalen (zo onderhouden ze het park gok ik) en op door de hete zon naar het strand en zijn promenade voor voetgangers en fietsers. Het uitzicht hier op de stad is wonderbaarlijk mooi. Bergen op de achtergrond, wolkenkrabbers op de voorgrond en veel strand en Stille Oceaan.
We hebben op verschillend bankjes met uitzicht op de skaters, fietsers en wandelaars, joggers en half blote mensen onze ogen uitgekeken. Tussendoor werden we stoned van de geur van wiet op een bankje dus na genoeg geinhaleerd te hebben liepen wij door naar het volgende bankje. Lekker die pure zeegeur hihi.

Na half bakken te zijn, verlangden wij weer naar de airco van de auto. Na wat cruisen door het grote park zijn we even gestopt onderweg voor een foto van de Lions Gate Bridge. Lijkt kwa vorm veel op de Golden Gate Bridge van San Fransisco.
De bomen in dit park zijn soms enorm dik in doorsneee en alles is erg groen. Een aanrader, voor elk wat wils.

Inmiddels is het etenstijd en zetten we koers naar het Memphisblues restaurant met niet zo smakelijk eten en smerige zure jus en nog meer afschuwelijke bonen (ben gek van bonen maar deze saus was te vies).
De inrichting was te gek. Posters van Muddy Blues Brothers, Elvis, Billy, ouderwetse singles en ingelijste foto's aan de muren waren top. Maar terug komen we niet meer.
Aan de overkant zagen we een Blenz Coffee waar Rick zijn decaf cappuccino heeft gekocht. Deze was wel lekker.

Om het draadjesvlees en spare ribs er nog af te wandelen besloten we naar Queenspark te gaan. Ik wilde graag hun rozentuin zien. Het is een groot park en weer met veel heuvels (hijg hijg) hoewel er al veel 's avonds gesloten was liepen we zomaar de rozentuin in vanaf een helling terwijl we de betaalhokjes aan de andere kant zagen hahaha.
De schattige zwarte eekhoorn staat op de film en ik heb mooie foto's gemaakt van verschillende rozen.

's Avonds in de motelkamer hebben we al onze foto's en filmjes bekeken. Tijdens de aflevering " Suits" viel ik in slaap en sliep door tot 8 uur. Tijd om op te staan. Here we come Vancouver city :-)

Thanks voor posten Freek ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7675

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 31 December 2014

2014 juni - 3 weken Canada

Landen bezocht: