14 juni Van Revelstoke naar Golden - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Daphne - WaarBenJij.nu 14 juni Van Revelstoke naar Golden - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Daphne - WaarBenJij.nu

14 juni Van Revelstoke naar Golden

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Golden

Pfff, nu weer de tweede keer al mn tekst weg...foetsie! Ik zit hier nu al twee uur achter de tablet te bloggen voor Jan met de drieletterige achternaam.
Of het nu de sites zijn schuld is of de mijne (dat laat ik in het midden) hij slaat niets op. Deprim. Net als het uploaden van mijn foto's naar de reisblog wat ook niet echt wil lukken.

Die nacht logeerden ook vele luidruchtige jongelui in deze zeer nette jeugdherberg. Zij lieten elkaar goed verstaanbaar weten dat zij bestonden. Om kwart voor acht maakten zij ons op tijd wakker.Ik vile weer in slaap en werd gewekt om 9 uur met een warm kopje thee van Rick. Heerlijk om bij te slapen na een paar gebroken nachtjes. De Canadezen noemen een opgevuld sloop een hoofdkussen wat mijn nek niet zo heel prettig vond. No likes for canadian pillows hihi.
Ik ging douchen en Rick maakten de hotdogs klaar. Zalig weer :-)

Anyway we reden vanmorgen pas om 10 uur vanuit Revelstoke " Powder Springs Inn Motel" weg met een gesloten dakje. De temperatuur zakte snel van 13 naar 9 graden. De regendruppels vielen al snel en de bewolking was donker en dreigend. De bergen waren prachtig maar de regen verpeste het een beetje.
Ach misschien dat we mazzel hadden als wij in Glasier National park aankwamen.
Ik zag een bord langs de weg staan met de tekst dat we een time zone waren gepasseerd. Meteen mijn horloge een uur vooruit.
Helaas zagen we in Glasier NP dat de erste toerit gesloten was. het volgende uitzichtpunt was ook dicht. Er lagen vele afgeknakte takken en boomstammen in de berm. wat een zooi. Jullie hebben buitenlands bezoek hoor! hihi Maar mijn grapje verwdeen net zo snel als de zwarte eekhoorn in het dichte bos. Werkelijk alle toegangen, afritten, opritten, zijwegen, zandwegen en zo meer waren dus gesloten! Hallo! Dat kan niet .....snik....
Dat was dus Glasier NP....

We reden langs een stilstaaande trein. Ik noemde het een treintje omdat ik dacht dat hij tot de bocht vd weg was. Maar nee nu ook weer een grote jongen. Zals Henk ook al zei, maakte Rick ook de oprmerking: je zal moeten wachten op zo'n trein bij een dichte spoorwegovergang hihi. Ook een kunst om ergens stil te gaan staan. Wie weet sta je een overgang te blokkeren met je goederentrein?!

Na een tijdje reden we het dorpje Golden binnen. Niet echt boeiend hier. De bergen zijn prachtig maar meer dan een mooi uitzicht is er niet voor ons vermaak. Waarschijnlijk is het super druk in de winter met sneeuwmobiels, skieers en langlaufers.
We zijn vroeg in de middag in " Mary"s Motel" met de allerslechtste internetverbidning ever. Ik heb werkelijk uren een poging gedaan om foto's te bloggen en ben helaas niet veel verder gekomen....
Geen goeie dag voor mijn typevingers en geduld in ieder geval.

We eten bij smokehouse BBQ nogwat en nemen bij McD om de hoek nog een ijsje toe. Ik een McFlurrry Smarties met topping Rolo (wist niet dat toppings bestonden...) Rick een gewone Sundea met chocoladesaus en nootjes.
We zijn lekekr vroeg op de motelkamer terug voor een lange avond vol met.....uh....typen :-(
Maar das leuk: ik zie iemand precies om 24 uur Nederlandse tijd mij Whats appen. Dank je wel vriendin Alexa voor de felicitatie's! Lief X
Van Rick krijg ik de Canadeze kaart die hij op de ferrie heeft gekocht van Victoria naar Vancouver.
Hee ik krijg meer felcitatie's! Leukkkk! Thanks girls X

  • 15 Juni 2014 - 08:30

    Bertine:

    Happy B-day Daphne! Maak er vandaag een super dag van maar dat zal wel lukken daar in het mooie Canada.
    X B

  • 15 Juni 2014 - 09:36

    Cindy:

    Gefeliciteerd!! mop hele fijne dag gaat vast lukken daar xx

  • 15 Juni 2014 - 11:24

    Fiona:

    Wat is het toch weer heerlijk om al je verhalen te lezen! Zo te zien genieten jullie volop, op wat kleine frustraties na ;-)
    Hele fijne verjaardag vandaag!

    Oh en nog een tip...type je blog eerst in word of een notitie app, of wat er dan ook maar op je tablet zit! En kopieer het dan in een keer naar de site. Dan ben je niet zo snel alles kwijt (het is mij helaas ook al vaak gebeurd...) :-)

    xx

  • 16 Juni 2014 - 06:44

    Daphne :

    Hai Cindy, Bertine en Fiona! Thanks girls voor reageren/feliciteren op de blog!
    Het was een goede verjaardag gelukkig dit jaar :-)
    DX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 7657

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 31 December 2014

2014 juni - 3 weken Canada

Landen bezocht: