10 juni Met de ferrie naar Vancouver island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu 10 juni Met de ferrie naar Vancouver island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu

10 juni Met de ferrie naar Vancouver island

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Prima op tijd voor ons 10 juni schema stonden we op, gingen we douchen, zaten we bij Reno's (onze Aziatische diner) en gingen wij met gevulde eggs-buikjes op weg naar de haven. Ruim voor half elf reden wij naar het loket maar hoorde van de mevrouw dat we als reserve stonden voor de Tsawwassen terminal van de grote BCFerries van 11 uur. Ik had er alle vertrouwen in dat we mee konden en was optimistisch.
Helaas, net 9 auto's voor ons kwam het sein van de meneer in het gevarenvestje dat we niet meer mee mochten. Rick was ontroostbaar dus hup de auto uit en naar de shops en restaurantjes. Zeg maar een klein soort Schiphol Plaza. Ik werd op slag verliefd op een pluche licht roze octopus met grote ogen en werkelijk waar, toen ik mij omdraaide werd deze laatste roze knuffel verkocht. Daphne ook ontroostbaar, dus heel snel samen nieuwe koelkastmagneetjes gekocht. He he we zijn weer rustig.

Na 2 uren wachten en geen ijsjes (roomijs met heerlijke smaken als lemon sorbette, caramel lavastone, chocolate fudgerock, chocolatecookies) of vers gemaakte chocolade of andere lekkernijen gekocht te hebben, gaan we weer terug de auto in. Wachten is niet leuk maar het was zonde van ons dagje in Victoria stad. We plakken er waarschijnlijk een extra dagje aan vast.

Rond 16 uur stonden wij in onze motelkamer met bespottelijke afmeting van zo'n 7 meter lengte. Wat een luxe. Even uitpakken en op internet checken waar we naar toe moesten. We zijn gaan tanken en water gaan scoren. Bij 7-Eleven (bekende Amerikaanse supermarktketen) zagen we Boston Cremes liggen, nog 2.....ja lekker die zijn voor ons voor het lange wachten hahahha. Het centrum doorgelopen en wat me al opviel in Vancouver: de dames verven hun haar niet kastanje ofzo maar fel blauw, oranje met gele punten, knal rood, zwart, pink bright pink en ook kunnen wij er vandaag aan toevoegen de kleuren licht blauw, groen en licht roze. Het is hier echt hippie, uh, gezondheidsfreakjes stad. Dat idee hadden we beiden. Veel bleke snoetjes, dunne figuurjes, veel fitness, yoga centra en vitamineshops. Soms zien we alternatieve kleding en schoenen. Gespot zijn de comic shops, wietshops, tweedehandsboekenshops, veel koffietentjes en puur natuur winkels met zepen, creme's en thee en ander gras. Niet echt ons ding.

De wandeling naar het haventje en het Empress Hotel was leuk. Indianen zaten aan wal hout te snijden en een andere grijsaard met lang haar was een steen aan het slijpen. Allemaal handmatig.
Nog wat paardjes met rijtuigen op de foto en we liepen terug via het Parliament Building en the waterfront.

In het motel liep ik naar de receptie om water te scoren maar zij had daar alleen een automaat met frisdranken staan. Helaas hadden we allebei geen cash meer in onze portemonnee. De receptioniste vertelde mij dat aan de overkant een liquor store zat. Ik dus naar de overkant en zette het water en jus d'orange flesje op de balie en vroeg of ik met een creditcard kon betalen. Dat kon, maar ik moest ID laten zien. Ik vroeg voor de creditcard? (want Rick's kaart kan ik dan niet gebruiken). "Nee", zei de vrouw, "voor het kopen van deze artikelen". Ik zei verbaasd: "Are you kidding me? For buying water?!" Ja toch, je gaat me toch geen identiteitsbewijs vragen voor water en jus?! Maar de vrouw bleef volhouden dat zij onder de 40 jaar geen drinken mag verkopen.....ik stond paf (niet van het compliment natuurlijk ;-) ) en ik heb haar nog een keer gevraagd: "You are kidding me, right?!"
Waar is die verborgen camera? Nee hoor, ze pakte de flessen beet en ik kon een ID gaan halen. Ik naar de overkant terug naar onze receptie van het motel om te verifiëren wat waar was in dit gekke Canada. De vrouw zag mijn glimlach maar legde mij uit dat die bitch ("I know her") aan de overkant nu te ver ging als zij een klant stuurde naar haar. De drankregels zijn boven de 25 jaar vertelde ze, maar dan hebben we het over alcohol. Ze vertelde dat the bitch bij haar ook elke keer moeilijk doet als zij iets komt halen. Maar nu was zij het zat en zou gaan bellen met een klacht. Ik zei dat ik eerst naar mijn vriend terug zou gaan om hierover te gaan lachen en later ergens anders wel mijn water zou gaan halen. Heb ik dat wéér? hahahha.

Morgen whale watching. We moeten nog boeken maar dat moet lukken.
Cadeau nog voor Ricks verjaardag! Ik vind het niet erg om mee te gaan hihi ;-)

  • 11 Juni 2014 - 21:37

    Mirjam:

    Haha!!!! Wat heb ik weer gelachen. Niet om het niet meekomen met de ferry uiteraard (overigens ook een bekend fenomeen voor mij.....) maar eerst om de octopus en natuurlijk om je id verhaal! Wat een supercompliment trouwens ;-) haha!!! Is het uiteindelijk wel gelukt of zitten jullie nu uitgedroogd in de hotelkamer? Heel veel plezier met Rick zijn cadeautje, goed gekozen ;-). Veel plezier daar, kijk weer uit naar het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 7650

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 31 December 2014

2014 juni - 3 weken Canada

Landen bezocht: