5 Juni Galgary naar Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu 5 Juni Galgary naar Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu

5 Juni Galgary naar Cranbrook

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

06 Juni 2014 | Canada, Cranbrook

Om half negen was het 4 graden in Calgary. Brrrr hup de jassen aan en snel de auto in.
Langs Chapters, Staples, de interieurwinkel Pottery Barn (ken ik alleen uit de serie "Friends"...) de A&W, DQ grill en chill en de bekende Wall Mart en andere ketens reden wij nog even het centrum in langs de Tower die wij gisteren hebben bezocht, de stad uit over de McLeod Trail. De namen zijn erg grappig gekozen van de indianen of de cowboys. Bijvoorbeeld: Deer Hunt Trail, Blackfoot Trial, Chinook.

Onze bestemming was Cranbrook. De eerste 100 km waren net Nederland. Veel vlakke prairies gezien. Een paar uur later werd de grond vruchtbaarder en groeiden er vele bomen. Plus de wilde beesten! Jawel, een chipmunk (mini eekhoorn) stak zomaar over dus die heeft Rick gelukkig kunnen ontwijken zonder gevaar voor ons allemaal. We zagen vele koeien en ook veel paarden! Ja echt! hihi En langs een meertje dronken enkele dames elanden. Oké die laatsten waren wel een bijzonder feit ;-)

We reden met veel bewolking weg en langzaam klom de temperatuur naar een 15 graden. Het dakje bleef nog dicht van de cabrio. Gelukkig werd het begin van de middag 24 graden dus dak eraf!!!
Ergens onderweg wilden we onze broodjes nuttigen. We keken uit naar de blauwe bordjes voor picknickplekken. Wat denk je? Verschillende nep borden gezien. Hahaha, wat een giller. We zagen bijvoorbeeld "na 400mt een picknickplaats" bord...na 400mt....nix. We zagen een bord met "camping na 1 km" en een blauw picknickbordje erbij.....na 1 km ....ook nix! En zo waren we nog verrasster toen er grote borden, soort aanduiding wat er na 2 km te zien en doen was, langs de weg stonden met McD er op en Sears en allerlei restaurants en hotels. We bleven op dezelfde weg maar..... helemaal nix gezien van die aangegeven winkels en restaurants. Gekke Canadezen hoor ;-)
Op een picknicktafel uiteindelijk onze broodjes en beleg gegeten en Rick deed steeds een beer na vlak bij mijn oor. (Niet leuk Ricky! Want ik ging steeds om me heen kijken en zat niet meer rustig...)

De pittoreske dorpjes zoals Fernie waren schattig om doorheen te rijden. We zijn gestopt om half vier in Cranbrook bij een Super 8 hotel, incl ontbijt. Heerlijk bij Denny's gegeten en morgen nemen wij ons voor om salade te eten.
Na het eten hebben wij rondgelopen in een supermarkt. Vreemd? Nee hoor want dat kan hier. Je kunt heel lang rondlopen in zo'n giga winkel. Het is zo groot als een voetbalstadion. Een aparte ervaring kan ik je zeggen. Na wc bezoek en wat foto's (kan mij t schelen) de supermarkt weer uit en rondgereden in Cranbrook waar blijkbaar hele rijke mensen wonen. Pffff wat een rijkdom, wat een huizen! Grote houten huizen, sommige verhoogd op palen, met caravans en grote bakken (giga auto's) er voor met bijvoorbeeld een leuke motorboot op een oplegger onder hun verhoogde terras.
Rond 8 uur gingen wij terug naar de hotelkamer voor een douche en lekker wat tv, serie's kijken. Morgen op mams verjaardag....ik denk veel aan mam.....rijden we naar Christina. Laterrrrrr

• 06 Juni 2014 - 15:07

Marga:

Hoi lieverds,

Wat een verhaal alweer, heerlijk als je zo kan schrijven. Zo te lezen maken jullie alweer wat mee.
    Misschien bedoelen ze 100 km ipv 1 km en is dat typisch canadees, whahaha. Of jullie reden verkeerd, hi hi.,
    In ieder geval lijkt het me heerlijk om mee te maken allemaal en Henk en ik zijn wel een beetje jaloers, gezonde jaloezie hoor!!! Komt voor ons ook! Ik wacht op jullie volgende verhaal en Daphne je mams rijdt met je meexxxxxxx

Dikke kus Marga en Henk

• 06 Juni 2014 - 15:09

Marga:

Daphne, Rick wilde gewoon een knuffelbeer nadoen, whahaha
    Hier trouwens heerlijk weertje, xxx

• 08 Juni 2014 - 18:37

Cynthia:

Fijn dat het toch steeds een lekkere temperatuur wordt.
    Beter als 4 graden hahah.
    Ik ben heel erg benieuwd naar alle foto's hoor..
    Grote huizen, mooie auto's, geweldige omgeving..
    Zo te lezen genieten jullie..
    Heel goed en zoals Marga al zei, jouw moeder reist met je mee hoor
    Kussie

• 16 Juni 2014 - 06:47