Op naar Canada 3 juni - Reisverslag uit Calgary, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu Op naar Canada 3 juni - Reisverslag uit Calgary, Canada van Daphne - WaarBenJij.nu

Op naar Canada 3 juni

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 Juni 2014 | Canada, Calgary

Hallo lezers,
Rick en ik hebben in januari weer een ticket gekocht naar een voor ons onbekend land en hup met de KLM vliegen we in no time (het leken maar iets van 5 uren i.p.v. 9 uren) naar Canada, bestemming Calgary.
Bij de gate op Schiphol zagen we drie baby's en een peuter die natuurlijk schuin voor ons in het vliegtuig zaten met hun ouders en maar huilen. Ach gossie zo zielig. (Ook voor ons een beetje...)
Tussen een paar haakjes. Ik heb o.a. tijdens de vlucht de film "August County nog wat" gezien. Een prachtig drama met o.a. Julia Roberts, Merel Streep, een van mijn favorieten Juliet Lewis en vele andere bekenden. Een aanrader.
Op Calgary airport kwamen wij grondpersoneel tegen dat allen een cowboyhoed ophad en ons begroetten met "welcome." Ja leuk! Echt heel vriendelijk. Iets voor Schiphol? Wij met tulpen in ons hand alle toeristen begroeten? hihi
We liepen naar de bagageband waar ik Ricks koffer al zag gaan. Wij rennen naar die koffer en natuurlijk lag de mijne er gezellig naast. Dat doen die Canadezen heel snel!
Na het fotograferen van een prachtig, gigantisch en mooi stenen wilde paarden beeld vlakbij de uitgang, liepen wij de zon in en belde Rick voor de hotelshuttle van Travelodge. Na het bewonderen van alle grote Dodge, Chrysler en andere grote onbekende gevaartes (auto's) kwam de shuttlebus en bracht ons naar het hotel.
We hebben nog nooit zo snel gereisd.... het ging heel voorspoedig! Na een douche en wat wappen, gingen wij op zoek naar een lichte maaltijd. Het werd uiteraard een McDonalds hahaha.
Wij waren rond 18 uur weer terug op onze warme (weer een airco die andersom werkt...) hotelkamer en besloten het voor gezien te houden. Het was een lange dag dus we konden onze energie sparen door gewoon een beetje tv te kijken, ff bloggen en morgen de auto ophalen bij Budget en dan gaan we Calgary ontdekken! Ben benieuwd :-)
Wakker blijven Rick! T is pas 19 uur!.....

• 04 Juni 2014 - 12:31

Ashley:

Hoi Daphne!

Heerlijk dat je een mooie reis voor de boeg hebt! Ik ben in maart maar kort in Canada geweest, maar vond de mensen ook zeer vriendelijk, zelfs bij de douane!(Kunnen de Amerikanen nog wat van leren...)
    Geniet ervan, dan wacht ik op je volgende verhalen!
    Dikke knuffel xx

• 04 Juni 2014 - 23:32

Cynthia:

Hi guys,

Goed om te lezen dat jullie zo leuk zijn aangekomen.
    Krijg een echt vakantie gevoel ervan haha.
    Veel plezier, lekker genieten en veel foto's maken!
    Idd op naar de volgende blog woehoe.
    xx Cynthia